Send me 1 Million Free Visitors!

Sunday, August 7, 2011

Kisah awek materialistik & anak yg baik

Materialistik
Mamat kasihan betul tengok Boboi. Tension dari pagi sampai malam. Mamat pun tanyalah kawan baiknya itu...
Mamat: Apahal engkau ni, tension saja aku tengok.
Boboi: Hubungan aku dengan Ira dah putus.
Mamat: Putus? Kenapa?
Boboi: Materealistik sangatlah dia tu.
Mamat: Ala, apa susah, engkau ceritakanlah yang engkau ni anak Tan Sri, banglo tiga emat buah, Mercedes tiga biji...
Boboi: Dah. Aku dah beritau. Tapi lepas beritau benda tulah dia jatuh cinta dengan bapak aku pulak!
 
Anak yang baik
Dua orang sahabat yang sudah lama tidak berhubung akhirnya bertemu di sebuah pasar...
Mereka bercerita tentang keluarga masing-masing.
Maimon. Aku ada seorang anak lelaki yang kelakuannya sangat sempurna
Hasnah: Adakah dia merokok?
Maimon: Oh, tidak!... Tidak sama sekali!
Hasnah: Dia kekadang minum bir?
Maimon: Oh, Tidak! Dia anak yang baik-baik
Hasnah: Dia kuat bersosial... dan selalu pulang larut malam kerumah?
Maimon: Tidak pernah sama sekali! Namanya juga anak terbaik dalam keluarga
Hasnah: Wah, Nampaknya dia betul-betul anak lelaki yang sempurna, Berapa usianya?
Maimon: Minggu depan akan genap usianya 6 bulan!
 
Tak malu
Dalam satu majlis makan malam di sebuah hotel lima bintang, si isteri tegur suaminya.
Isteri: Abang ni, dah lapan kali ambil daging bakar tu, orang lain perhati saja. Abang tak malu ke?
Suami: Tak... abang cakap dengan dia orang, awak yang nak.

No comments:

Post a Comment