Send me 1 Million Free Visitors!

Saturday, February 4, 2012

Kisah Cinta Agung yang menyentuh hati

Kisah Cinta Agung Yang Menyentuh Hati





ini dari sebuah kisah benar dari jepun...

ketika sedang mengubahsuai rumahnya, seorang petani cuba meruntuhkan dindingnya. rumah jepun biasanya memiliki ruang kosong antara 2 dinding yang diperbuat dari papan.


bila sebelah dindingnya dibuka, petani tersebut mendapati ada seekor  cicak melekat di dinding tersebut kerana kakinya terlekat pada paku. petani tersebut kasihan dan membuka paku yang memasak kaki cicak itu,seingatnya paku tersebut sudah tertanam selama tiga tahun, sejak  rumah itu mula dibina.

apa sebenarnya terjadi? bagaimana cicak itu dapat bertahan selama tiga tahun menanggung kesakitan dan dalam suasana gelap selama itu.

petani itu berfikir sendiri...  petani itu berehat sebentar, sambil memikirkan bagaimana cicak itu  dapat bertahan selama tiga tahun... mungkinkah tanpa teman dan tanpa  makanan?

tidak lama kemudian dia melihat seekor cicak lain datang ke tempat  itu dengan makanan di mulutnya. betapa petani itu tersentuh, terharu
 melihat rupanya ada cicak lain yang menyedari temannya terperangkap  dan membantu sedayanya selama tiga tahun...


begitulah cinta...cinta yang indah dan agung. cinta menjadikan makhluk picisan  bagi kita, yang sekecil dua ekor cicak sedar tentang keajaibannya. atas nama cinta ia tak pernah menyerah atau mengalah. bayangkan  haiwan sekecil itu sanggup melakukan segala yang terbaik untuk satu  hati yang disayanginya. 




Apakah kita mampu berbuat sebegitu untuk satu hati yang kita sayangi? Fikir-fikirkanlah....

 *****************************************************

 saya tersentuh ketika mendengar cerita ini. lalu mula terfikir,tentang hubungan yang terjalin antara keluarga, teman, kekasih,
 saudara lelaki & perempuan... berusahalah semampu kita untuk tetap  dekat dengan orang-orang yang kita kasihi. 

JANGAN PERNAH MENGABAIKAN  ORANG YANG KITA KASIHI!

 kongsikan cerita ini kepada semua orang yang telah menyentuh hidup kita dan membuat kita bertumbuh, mengerti, dan memahami lebih dalam lagi tentang hidup. semoga kita semua sesungguh hargai nilainya CINTA & DICINTAI

No comments:

Post a Comment